Juridische kennisgeving, privacy en veiligheid

Bijgewerkt op 24 june 2024

Gebruiksvoorwaarden van de website van S.I.C.

Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op de website van S.I.C. (hierna "Site" genoemd).

Door gebruik te maken van onze Site, stemt u in met de volgende gebruiksvoorwaarden:

S.I.C. beheert de volgende domeinnaam: www.sicsprl.be

Auteursrechten en intellectuele eigendom

De inhoud op onze site is het intellectuele eigendom van: S.I.C.

Zonder toestemming mag deze inhoud niet worden gekopieerd, gereproduceerd, opnieuw gepubliceerd, openbaar weergegeven, gecodeerd, vertaald, overgedragen of verspreid (inclusief via "mirroring") op een andere computer, server, website of elk ander middel van publicatie of distributie of voor commerciële doeleinden.

Nauwkeurigheid van de informatie

Onze websites zijn bedoeld voor België. De informatie op onze websites is in principe alleen geldig op dit grondgebied. We doen ons best om de informatie op onze Site up-to-date te houden en eventuele fouten zo snel mogelijk te corrigeren. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor claims of financiële verliezen die voortvloeien uit de inhoud van onze Site. We kunnen de inhoud van onze Site op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigen.

Retour en informatie

Copyright © 2024 S.I.C. Alle rechten voorbehouden.

S.I.C., Eerdegemstraat 1, 9310 Aalst

Privacy en veiligheid

We respecteren uw privacy en doen ons uiterste best om uw gegevens te beschermen. Hieronder vindt u welke gegevens we verzamelen en voor welke doeleinden we ze gebruiken. U kunt ook zien wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw gegevens en hoe lang deze worden bewaard.

Gegevens die S.I.C. over u verzamelt

Als u een product koopt, zich inschrijft voor onze nieuwsbrief, inlogt op onze diensten, contact met ons opneemt (al dan niet via sociale media), deelneemt aan een online enquête of op een andere manier interactie heeft met S.I.C., kunnen we verschillende gegevens verzamelen, waaronder:

  • Uw contactgegevens zoals uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres of andere gegevens, zoals de naam van uw bedrijf, het adres en BTW-nummer
  • Uw accountgegevens, zoals uw e-mailadres, de status van uw account
  • Uw betalingsgegevens, zoals uw factuuradres en betaalmethode
  • Uw transactiegegevens over de aankoop van producten en diensten van S.I.C.
  • De overige gegevens die u ons verstrekt, zoals de inhoud van de communicatie met S.I.C., de contacten met onze klantenservice en op sociale media

Telefonisch contact

Als uw telefoonnummer in onze klantendatabase staat, kunnen onze medewerkers automatisch uw klantgegevens zien. Dit zodat we u sneller en efficiënter kunnen helpen. Tijdens een gesprek kunnen we aantekeningen toevoegen aan uw persoonsgegevens in onze database. Zo kunnen we een betere opvolging geven aan deze gesprekken. We nemen onze telefoongesprekken niet op.

Nieuwsbrieven en e-mails

We sturen u verschillende soorten e-mails. Bijvoorbeeld na een aankoop die u hebt gedaan of als antwoord op een vraag die u ons hebt gesteld.

Daarnaast sturen we u ook algemene e-mails (die we "nieuwsbrieven" noemen), maar alleen als u zich daarvoor hebt aangemeld (dit wordt "opt-in" genoemd). Wanneer u zich inschrijft voor een van onze nieuwsbrieven, bewaren we alleen de gegevens die we nodig hebben om u te identificeren. Als u geen nieuwsbrief meer wilt ontvangen, kunt u zich online afmelden.

Sociale media

We zijn natuurlijk blij dat u onze video's bekijkt op YouTube, ons een "like" geeft op Facebook of ons volgt op LinkedIn. We tonen u nuttige advertenties op sociale media over onze nieuwe producten of aanbiedingen, gebaseerd op uw interesses. Dit is mogelijk dankzij cookies.

Cookies en andere technologieën

Onze sites, online diensten, interactieve applicaties, e-mails en advertenties kunnen cookies en andere technologieën gebruiken, zoals pixel tags en web beacons. Wanneer u een formulier invult op onze site, registreren we automatisch uw IP-adres (internetidentificatienummer van uw computer of draagbaar apparaat). Dit om de veiligheid van onze site te optimaliseren en spam te voorkomen.

Cookies zijn kleine tekstbestanden (soms tijdelijk) die zowel voor u als voor ons nuttig zijn. Het accepteren van cookies is noodzakelijk als u onze site optimaal wilt gebruiken.

Dankzij functionele cookies hoeft u niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer u terugkeert naar onze site. Ze zijn ook nuttig om producten in uw winkelwagen te plaatsen, in te loggen met uw gegevens, onze YouTube-recensies te bekijken. Deze functies vereisen cookies om te werken.Analytische cookies laten ons bovendien zien hoe u onze site gebruikt en hoe we het proces kunnen verbeteren en vereenvoudigen.Marketingcookies personaliseren uw ervaring en stellen ons in staat u aanbiedingen te sturen die u echt verwacht. Denk bijvoorbeeld aan een gepersonaliseerde nieuwsbrief of specifieke aanbiedingen op sociale media.

Cookies verwijderen of uitschakelen

Wilt u cookies uitschakelen of verwijderen? Houd er rekening mee dat dit de goede werking van onze site kan belemmeren. Hier vindt u de instructies voor verschillende browsers:

  • Chrome
  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Edge
  • Safari (iOS)
  • Safari (macOS)

Uw rechten (en de onze)

Wat is de "juridische basis" voor het gebruik van uw gegevens?Volgens de wetgeving inzake gegevensbescherming moeten we aangeven op welke "juridische basis" we uw gegevens gebruiken. We hebben uw gegevens nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en S.I.C., zoals de aankoop van een product of dienst.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het opstellen van offertes
  • De bevestiging van een bestelling
  • De contractueel vereiste informatie over de dienst

We kunnen uw gegevens ook gebruiken in een "legitiem belang". Dit betekent dat we alle klanten een zo optimaal en persoonlijk mogelijke service willen bieden. Dit geldt onder andere voor: enquêtes, contact met onze klantenservice, bezoeken aan onze site, nieuwsbrieven en e-mails, persoonlijk advies en sociale media.Het kan ook zijn dat we wettelijk verplicht zijn uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld als we een geval van fraude vermoeden.

Wie heeft toegang tot uw gegevens?

Binnen ons bedrijf heeft iedereen in zekere mate toegang tot uw gegevens. Onze medewerkers doen er alles aan om uw privacy te respecteren.

In sommige gevallen delen we uw gegevens ook met andere partijen:

  • Partners: wanneer u een product bij ons koopt, worden uw gegevens gedeeld met onze partners.
  • Onderaannemers: wanneer we u een postzending willen sturen (bijvoorbeeld een tijdschrift), doen we regelmatig een beroep op een verwerkingsbedrijf.
  • Dataplatforms, reclame- en mediabureaus en onderzoeksbureaus: af en toe doen we een beroep op externe bedrijven om ons te helpen. In dat geval geven we hen toegang tot de statistieken van onze site(s) en onze sociale media-accounts.

Het volgende is echter altijd van toepassing: de partijen aan wie we toegang geven tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te verlenen namens S.I.C. Uw gegevens worden in geen geval verkocht aan derden.

Waar bewaren we uw gegevens?

Uw gegevens kunnen zich op een van deze locaties bevinden:

  • Papieren archieven. De bewijsstukken van financiële transacties (zoals facturen) worden niet alleen digitaal bewaard, maar ook op papier. We bewaren ze minstens 10 jaar. Deze archieven worden veilig bewaard, onder sleutel.
  • Tijdelijke papieren afdrukken. Soms is het gewoon handiger om over een papieren exemplaar te beschikken. Als dit document persoonlijke gegevens bevat, wordt het na gebruik vernietigd met een papierversnipperaar.
  • Digitale ondersteuning. We slaan uw gegevens op in databases met strikte beveiligingsmaatregelen. Daarom worden uw gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden overgedragen naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we voor adequate bescherming van uw privacy. Voor verschillende landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich aangesloten bij het Privacy Shield, dat een voldoende niveau van bescherming biedt. Of we werken met officiële standaardcontracten, speciaal opgesteld om de bescherming van uw privacy te waarborgen.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

De tijdsduur dat we uw gegevens bewaren, hangt af van de relatie die we met u hebben.

  • Als u een product of dienst koopt. We verwijderen uw gegevens niet uit onze database. Dit doen we om veiligheidsredenen.
  • Als u informatie aanvraagt. Als u nog niets bij ons hebt gekocht en informatie aanvraagt over onze producten of diensten, registreren we u in onze database. Na tien jaar inactiviteit verwijderen we uw gegevens.
  • Als u zich inschrijft voor een nieuwsbrief. U kunt deze inschrijving zelf online beheren. We bewaren een kopie van deze inschrijving in onze klantendatabase.
  • Als u solliciteert. We verwijderen de gegevens met betrekking tot uw sollicitatie uiterlijk 1 maand na het einde van de sollicitatieprocedure. In sommige gevallen wijken we van deze praktijk af, bijvoorbeeld als we u later willen contacteren voor nieuwe vacatures. We doen dit echter alleen met uw toestemming. Als u wordt aangenomen, voegen we uw sollicitatiegegevens toe aan uw contract.

De belastingdienst verplicht ons om uw facturatie-, betalings- en bestelgegevens gedurende 10 jaar te bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.

Wat zijn uw rechten?

U blijft de baas over uw gegevens. Wilt u uw persoonlijke gegevens gratis inzien of een kopie ervan ontvangen? Wilt u uw gegevens wijzigen, verwijderen, het gebruik ervan beperken of uw voorkeuren aanpassen voor het ontvangen van e-mails? Geen probleem. Meld dit ons per post of e-mail. Zo kunt u ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens voor commerciële doeleinden of aangeven dat uw privacy belangrijker voor u is dan ons belang. In dat geval zullen we de situatie opnieuw beoordelen.

U kunt zich gemakkelijk afmelden voor nieuwsbrieven. Gebruik hiervoor de link onderaan de nieuwsbrief. En als u geen cookies meer wilt? Ook dat kunt u zelf regelen. Raadpleeg onze sectie over cookies om te zien hoe u dit kunt doen.

We willen er zeker van zijn dat het echt om u gaat. Daarom kan het zijn dat we u om aanvullende informatie vragen om uw identiteit vast te stellen. Dit kan gebeuren bij onduidelijke verzoeken.

Vragen over privacy

Voor vragen of klachten met betrekking tot uw persoonlijke gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen per e-mail: yuri@sicsprl.be of per post.

Wie is verantwoordelijk voor uw gegevens?

De beheerder van uw persoonlijke gegevens is S.I.C., een Belgische onderneming met een vaste vestiging in België. Al onze medewerkers, ongeacht het land waarin ze zich bevinden, doen hun uiterste best om de Belgische en lokale wetgeving inzake privacybescherming te respecteren.

S.I.C.

Adres: Eerdegemstraat 1, 9310 Aalst

Telefoon: +32 53 22 00 54